Skip to main content

فرماندار ویژه جهرم از تحویل ۱۷۹ دستگاه پنل‌ خورشیدی به عشایر این شهرستان خبر داد.

۱۷۹ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده شد

به گزارش فستیوال تلنگر از جهرم، محمدحسن شعبانی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خصوص برق رسانی به عشایر، طی ۲ سال اخیر تعداد ۱۷۹ دستگاه پنل خورشیدی به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تحویل عشایر شهرستان جهرم شده است.

فرماندار ویژه جهرم افزود: توزیع این پنل ها با هماهنگی و معرفی اداره امور عشایر شهرستان صورت گرفته است.

شعبانی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی در سال ۱۴۰۰ و ۵۹ دستگاه پنل در سال ۱۴۰۱ به عشایر شهرستان اختصاص داده شده است.

وی آثار زیست‌محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

به گزارش فارس، برق محل استقرار عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند، از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل‌حمل تأمین خواهد شد.

گفتنی است؛ این پنل‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم‌مصرف، شارژ چراغ‌قوه و گوشی همراه را تأمین می‌کنند و تنها ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده این پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

پایان پیام/د