Skip to main content

اردن، مصر، عربستان سعودی، قطر، کویت و عمان جنایت رژیم صهیونیستی در شهر نابلس و به شهادت رساندن ۱۰ فلسطینی را محکوم کردند.

کشورهای عربی جنایت در نابلس را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل فستیوال تلنگر، «سنان المجالی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم و بر موضع اردن در خصوص ضرورت توقف این حملات و آرام‌سازی اوضاع تأکید کرد.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید حملات مداوم و خطرناک در اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد که این حملات اوضاع را پیچیده‌تر کرده و تلاش‌ها برای تحقق آرام‌سازی را تضعیف می‌کند و فرصت‌های احیای سازش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی(سما)، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز بر مخالفت کامل این کشور با تجاوزات نظامیان صهیونیستی تأکید کرد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری، توقف حملات و تجاوزات صهیونیست‌ها و حمایت از غیرنظامیان عمل کند.

در همین ارتباط وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای درباره انفجار اوضاع در اراضی فلسطینی در نتیجه تشدید حملات صهیونیست‌ها هشدار داد و از جامعه جهانی خواست برای توقف این تجاوزات صهیونیست‌ها دست به اقدام فوری زده و از ملت فلسطین حمایت به عمل آورد.

وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که یورش نظامیان صهیونیست به شهر نابلس و شهید و زخمی کردن ده‌ها غیرنظامی، نقض آشکار قانون بین‌المللی است.

عمان همچنین از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی عمل کند.

همچنین وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای این جنایت فجیع را نقض خطرناک قانون بین‌المللی و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دانست.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با یورش به شهر نابلس ۱۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۰۲ نفر را زخمی کردند.

پایان پیام/