Skip to main content

رئال مادرید امشب در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان چلسی خواهد بود.

لیگ قهرمانان اروپا| رئال پرافتخار در مقابل دستان خالی چلسی ثروتمند/ تیم ماتم‌زده لمپارد مقابل آنچلوتی دوام می‌آورد؟

به گزارش فستیوال تلنگر، امشب در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید میزبان چلسی است. کهکشانی‌ها با چهارده قهرمانی، پرافتخارترین تیم اروپا هستند و با آنچلوتی و ستارگانی مثل بنزما و وینیسیوس بسیار امیدوارند تا دوباره برای دومین بار متوالی قهرمان این رقابت شوند.

وینیسیوس، موثرترین مهره رئال مادرید در این فصل از لیگ قهرمانان اروپاست   از طرف دیگر، چلسی اصلاً شرایط خوبی ندارد. تیمی که در این فصل 2 بار سرمربی خود را اخراج کرده و حالا با لمپارد تا انتهای فصل ادامه خواهد داد. چلسی با مالکیت تاد بولی هزینه‌های گزاف کرده ولی تصمیمات عجیب و غیرفوتبالی زیادی به ثبت رسانده که نتیجه‌اش این روند افتضاح آبی‌های لندنی است. شیرهای استمفوردبریج اکنون در رده یازدهم لیگ برتر انگلیس هستند و از تمامی رقابت‌ها به غیر از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته‌اند.

چلسی با آن همه ثروت و خریدهای هنگفت، ناکام در لیگ برتر انگلیس!   طبق پیش‌بینی کاربران سایت یوفا، رئال مادرید 75 درصد شانس پیروزی دارد و چلسی تنها 21 درصد از آراء را به خود اختصاص داده است. آبی‌ها در ابتدای هفته نیز مقابل ولورهمپتون و در اولین هدایت لمپارد تن به شکست دادند تا با روحیه‌ای ضعیف وارد مسابقه با رئالی‌ها شوند. از طرف دیگر رئال با پیروزی برابر ال‌کلاسیکو و شکست مقابل ویارئال وارد میدان خواهد شد. آن‌ها به فینال جام حذفی رسیده‌اند و برای آن جام و لیگ قهرمانان اروپا تمام توان خود را به کار بسته‌اند. با توجه به فاصله 13 امتیازی با بارسلونا به نظر می‌رسد از قهرمانی در لالیگا دست کشیده‌اند و می‌خواهند با 2 جام این فصل را به پایان برسانند. وینیسیوس جونیور، مهمترین مهره رئالی‌هاست و توانسته آمار عالی 6 گل و 3 پاس گل را به ثبت رساند. این تیم در مرحله گروهی به 4 برد و یک تساوی و یک شکست رسیده و در مرحله قبلی، لیورپولِ یورگن کلوپ را با اقتدار حذف کرده است.

بنزما در کنار وینیسیوس، خط حمله ترسناک رئال مقابل چلسی خواهند ساخت   چلسی نیز آمار خوبی در مرحله گروهی داشت و توانست در حضور میلان، سالزبورگ و دیناموزاگرب به 4 برد، یک تساوی و یک شکست دست پیدا کند و در مرحله حذفی، دورتموند را با نمایشی عالی در خانه شکست دهد. این 2 تیم، در لیگ قهرمانان اروپا،‌ 4 بار به مصاف هم رفتند که سهم رئال 2 برد و سهم چلسی یک پیروزی بوده است. چلسی 6 گل مقابل این تیم به ثمر رسانده، در حالی که رئال 7 گل به ثبت رسانده است. رئال مادرید فصل گذشته نیز با چلسیِ توماس توخل رقابت کرد که یک دیدار جذاب به برتری 5 بر 4 رسید. جوزف تری، کارشناس یوفا در خصوص این بازی نوشت: برای سومین بار در این فصل چلسی یک مربی جدید را روی سکوها خود می‌بیند. لمپارد به عنوان بازیکن همه چیز را بدست آورده ولی به عنوان سرمربی کارنامه خوبی ندارد. لمپارد کاملاً آگاه است که چه وظیفه‌ای در مقابل رئال مادرید دارد و باید حواسش باشد با چه ترکیبی وارد بازی شود.

خریدهای هنگفت چلسی در این فصل زیر نظر مالک آمریکایی   برای رئال، مندی در دسترس نخواهد بود ولی چلسی بازیکنانی مثل مونت، سیلوا، آزپیلکوئتا و بروخا را در اختیار نخواهند داشت. ترکیب احتمالی 2 تیم از نگاه سایت یوفا به شرح زیر است: رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، کاماوینگا، مودریچ، شوامنی، کروس، والورده، بنزما و وینیسیوس چلسی: کپا آریزابالاگا، ریس جیمز، وسلی فوفانا، کولیبالی، چیلول، کانته، کواچیچ، انزو فرناندز، استرلینگ، هاورتز و ژوائو فلیکس پایان پیام/