Skip to main content

رئیس‌جمهور گفت: برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در این سفر در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور است.

رئیس جمهور: برنامه جامع همکاری‌های ایران و سوریه آغازگر فصل جدیدی در روابط دو کشور است

به گزارش گروه سیاسی فستیوال تلنگر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در این سفر در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.

رئیس‌جمهور در این دیدار، توجه ویژه نخست وزیر سوریه به اجرای کامل اسناد و توافق‌نامه‌های همکاری امضا شده بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان ایران در حوزه‌های اقتصادی‌ تأکید کرد: همکاری‌های ایران و سوریه، در روزهای آرام پس از بحران باید در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تداوم و گسترش پیدا کند تا دو ملت از منافع آن برخوردار شوند.

«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه هم در این دیدار از حمایت‌ها و کمک‌های دولت و ملت ایران در مقطع بحران سوریه قدردانی و تصریح کرد: سوریه هرگز محبت‌های برادران ایرانی خود در دوره جنگ را فراموش نمی‌کند و در همکاری‌ها برای بازسازی نیز ایران در اولویت ما قرار دارد.

نخست وزیر سوریه با استقبال از گسترش روابط تهران و دمشق در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری گفت: اجرای کامل برنامه جامع و ۱۴ سند همکاری‌های دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کند.

پایان پیام/