Skip to main content

۲۵ روستای منطقه لوداب شهرستان بویراحمد با جمعیت چهار هزار و ۲۵۰ نفری و با یک هزار و ۶۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

برخورداری ۲۵ روستای منطقه لوداب بویراحمد از نعمت گاز/ کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سبز شدن

فستیوال تلنگر_ نسیم راوند؛ با پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روند عمران و آبادی در کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل عدم همراهی با رژیم پهلوی از حداقل امکانات محروم بود آغاز شد که گازرسانی یکی از برنامه‌های نظام اسلامی برای خروج این استان از محرومیت بود.  عملیات گازرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۶۱ آغاز و در سال ۱۳۶۳ بهره‌برداری از شبکه گاز تحت مدیریت استان‌های همجوار در بخش کوچکی از جغرافیای استان شروع شد و در سال ۱۳۷۷ با توجه به نیاز روز افزون جامعه به گاز طبیعی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیس و سال ۱۳۷۹ فعالیت های مستقل خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به گازرسانی آغاز کرد.

   شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با عنایت به لزوم استفاده صحیح و بهینه از منابع گاز و پرهیز از اتلاف آن خدمات کلی خود را در راستای گازرسانی استاندارد به مشتریان، رعایت حقوق و افزایش رضایت‌مندی مصرف کنندگان و همچنین بهبود مستمر کیفیت خدمات ارائه شده و حفظ محیط زیست با جلوگیری از قطع درختان جنگل آغاز کرد. هم اکنون در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵ هزار و ۲۷۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان احداث شده که وظیفه گازرسانی به ۱۸ شهر با ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و یک هزار و ۴۱ روستا از مجموعه یک هزار و ۲۷۵ روستای واجد شرایط با ۹۰ درصد جمعیت روستایی واجد شرایط را انجام داده است.

   تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از این سوخت پاک بهره‌مند شده‌اند بیش از ۲۲۱ هزار مشترک است. جمعیت استان در قالب بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ خانوار از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و سردسیر بودن، وجود منابع جنگلی غنی و لزوم حفاظت از جنگل‌ها، اهمیت مضاعفی را به امر زیربنایی گازرسانی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داده است.  علاوه بر موارد ذکر شده عملیات گازرسانی به پروژه و ابر پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است. روند گازرسانی به شهرها و روستاهای استان پس از انقلاب اسلامی شتاب بیشتری گرفته و صنعت گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته گام‌های بلندی بردارد تا این استان در آینده‌ای نزدیک به استان سبز تبریک شود.

  در حال حاضر ۱۰۳ هزار و ۲۷۰ خانوار شهری که معادل ۱۰۰ درصد کل خانوارها و ۸۴ هزار و ۲۸۴ خانوار روستایی معادل ۹۰ درصد کل روستاهای واجد شرایط، گازرسانی شده‌اند. به برکت انقلاب اسلامی شهرستان گچساران سبز شد و ۸۴ درصد خانوارهای روستایی در شهرستان کهگیلویه، ۸۹ درصد در لنده، ۹۴ درصد خانوارهای روستایی شهرستان دنا، ۹۶ درصد بویراحمد، ۸۱ درصد خانوارهای روستایی بهمئی و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی باشت از نعمت گاز بهره‌مند هستند. نظام طی این سال‌ها به ۸۳ درصد خانوارهای روستایی در چرام و ۷۲ درصد شهرستان مارگون گازرسانی کرده تا در مجموع ۹۰ درصد خانوارهای روستایی پس از انقلاب اسلامی از نعمت گاز بهره‌مند شود ضمن اینکه جهاد خدمت در شرکت گاز برای گازرسانی به ۱۰ درصد باقی مانده کماکان ادامه دارد.  در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عزم و اراده مسئولان سینه کوه‌های سترگ و صعب العبور را شکافته تا ۲۵ روستای منطقه لوداب که در چند کیلومتری مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد از نعمت گاز برخوردار شوند و یک هزار و ۶۰ خانوار لودابی با جمعیت چهار هزار و ۲۵۰ نفر که پیش از این با قطع درختان زندگی می‌گذراندند از نعمت گاز بهره‌مند شوند و مردمی که ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند روز به روز طعم شیرین خدمت را بچشند.

  ریحان بهادر در مراسم افتتاح پروژه‌های گازرسانی به لوداب گفت: یک هزار و ۲۰۰ علمک گاز برای ۲۵ روستا گرفته شده و در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد علمک‌گذاری انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد افزود: در جهت حمایت از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد برای شبکه‌گذاری داخلی ۶ میلیون تومان به این خانوارها کمک می‌شود و در صورتی که این مبلغ پاسخ‌گو نباشد ۱۵ میلیون تومان بلاعوض در اختیار افراد قرار می‌گیرد. وی بیان کرد: با گاز رسانی به لوداب از قطع سالانه ۱۵ تا ۱۷ هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود و منابع طبیعی حفظ می‌شود. وی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت روستایی بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: تنها ۴درصد جمعیت روستایی مانده که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در صورت همکاری مردم، بنیاد مسکن و راهداری گازرسانی می‌شوند. همچنین نماینده بویراحمد، دنا و مارگون که در مراسم افتتاح گازرسانی به لوداب حضور داشت با بیان اینکه منطقه لوداب روز خاصی را تجربه می‌کند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ۹۶ درصد روستاها در بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند شدند و تلاش‌ها برای گازرسانی به ۴ درصد روستاهای بویراحمد ادامه دارد. وی عنوان کرد: ظرف روزهای آینده پروژه‌های گازرسانی به سایر مناطق انجام می‌شود.

  فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه در هفتمین روز از دهه فجر ۱۷۴ پروژه در شهرستان بویراحمد با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد گفت: به نمایندگی از این تعداد پروژه ۸ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد. شهرام مهدوی مطلق خبر خوبی هم برای مردم در تنگ تامرادی منطقه سپیدار داشت و عنوان کرد: با موافقت نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک کلنگ گازرسانی به تنگ تامرادی به زمین زده می‌شود ضمن اینکه فاز دوم گازرسانی به سایر روستاهای لوداب درهفته دولت انجام می‌شود. گفتنی است؛متراژ گازرسانی به لوداب ۹۸ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن به همراه دو عدد ایستگاه TBS و اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال است. انتهای پیام/