
سومین حرم اهل بیت (ع) و دیار حافظ قرآن از آغاز ایام نوروز تا کنون با حضور گروههای مختلط رقاصان برهنه و بروز رفتارهای ناهنجار و زننده قانون شکنان در اماکن عمومی، شاهد صحنههای دور از شأن این عنوان و نام بوده است که انتظار میرود با درایت مسؤولان و اجرای سریع و صریح قوانین هر چه زودتر شاهد ختم این حلقات حرمتشکنانه و رقم خوردن اسباب امنیت روانی معترضان به این فجایع باشیم.
به گزارش فستیوال تلنگر از شیراز، تعطیلات نوروز و آغاز مسافرتها بهانه و فرصتی شد برای گسترش دامنه بیبند و باریهایی که از فتنه فرهنگی بر مبنای شعار زن، زندگی، آزادی سرچشمه میگیرد و حضور هنجارشکنانه مطربان و رقاصان در نقاط مختلف استان فارس و به ویژه سومین حرم اهل بیت (ع) دل دین مداران و دلسوزان فرهنگ و مذهب اصیل ایرانی اسلامی را به درد آورده و اعتراض شدید آنان به این وضع را به دنبال داشته است. موضوعی که زیبایی دوگانه بهار طبیعت و حلول ماه مبارک رمضان را در سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر علم و ادب و دیار پاکان و نیکان خدشه دار نموده است برگزاری محافل رقص و پایکوبی مختلط خیابانی و پیش آوردن بی حرمتیها به بهانه جشن نوروز باستانی و شکست عرف و حریم ماه مبارک رمضان با شرب خمر به صورت علنی و حضور بدون حجاب زنان و مردان در اماکن عمومی و حتی مساجد و ابنیه تاریخی این شهر و دیار است. قصه دنباله داری که بخش عظیمی از آن بر اساس نقشههای قبلی و توسط افراد سازماندهی شده از طرف دشمنان دین و نظام اسلامی به برگزاری برنامه سال تحویل در حافظیه کشیده شد و علاوه بر شکستن حریم عفت و حیا و ساختارشکنی علنی در مراسم سنتی سال تحویل، خسارات زیادی را نیز متوجه این مکان تاریخی و ارزشمند کرد. بدون شک افرادی که وقیحانه چنین صحنهای را در حافظیه رقم زدند، نه تنها هیچ توجهی به چرایی ملقب شدن لسان الغیب به حافظ ندارند بلکه بسیاری از وقایع را به عمد در کنار مزار حافظ قرآن رقم زدند و با رواج فرهنگ برهنگی در انظار عمومی برهنگی فرهنگی خود و همکیشانشان را فریاد میزنند و نه تنها اعتراض حزبالهیها و محجبهها بلکه فریاد شلحجابها را نیز درآوردهاند. در ادامه دایره رقص و آواز مختلط خیابانی به دیگر نقاط شهر شیراز نیز کشیده شد و شاهد تکرار این حلقههای شبانه روزی در باغ ملی و مجموعه زندیه و خیابانها و گذرهای معروف شهر که در طول تاریخ گذرگاه عالمان و ادیبان بوده است و همچنین شب نشینیهای مستانه دور آتش دروازه قرآن و گشت و گذار وقیحانه بیحجابها در مساجد تاریخی و حتی سردرآوردن رقاصان از برخی شهرستانها و مراکز تاریخی تفریحی چون مجموعه تاریخی پاسارگاد و بهشت گمشده و آبشار مارگون و… نیز هستیم. این اتفاقات در حالی تکرار میشود که شیراز میزبان جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با تنوع بسیار زیبا و دیدنی است و اگر در خوشبیانه ترین حالت هدف فقط شادی باشد مردم این شادی را در این جشنواره به خوبی میتوانند ببینند اما باید دید نوک پیکان فرماندهان میدانهای رقص و آواز چه چیزی را نشانه گرفته است. پر واضح است که صحنه گردانان اغتشاشات اخیر در ادامه برنامهریزیهایی که بر مبنای شعار زن، زندگی، آزادی پیش میبرند دست از کار نکشیده و این بار نیز با سوء استفاده از ایام نوروز و جذب دخترکان و جوانان غافل و با حضور از پیش تعیین شده مردان و زنانی که شرم را خورده و حیا را قی کردهاند به بهانه شادی و باز هم با تعریف غلط آزادی، حرمت سومین حرم اهل بیت(ع) و دیار حافظ قرآن و سعدی سلطان غزلسرایان و زادگاه پاکانی چون محلاتیها و حسینی الهاشمیها و شهید دستغیب و… را در ماه مبارک رمضان اینگونه نادیده گرفته و حریم زیبای زنانه را با برداشتن حجاب و رقم زدن صحنههایی که در شرع و عرف ما مذموم و ناپسند است در مسجد نصیرالملک شکسته و اخلاق و حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی را زیر سؤال بردهاند. بر اساس مشاهدات خبرنگاران فارس، حضور بدون حجاب گردشگران در مساجد تاریخی و تمسخر حجاب با روی سر انداختن چادر و روسری در ورودی اماکن و برداشتن مجدد آن و حضور گروههای دوستانه مختلط با پوشش و رفتارهای زننده و منافی عرف و شرع، برگزاری جلسات قمار و شرب خمر و مصرف مواد مخدر در اماکن عمومی و پارکها و باغات بخش دیگری از این صحنههای پرتکرار است که اعتراض بسیاری از دغدغهمندان و دلسوزان دین و عفت و حیا را به دنبال داشته است و این حضور بیشرمانه حق استفاده از تفرجگاهها و مناطق گردشگری را از عده زیادی از خانوادههای متدین و اخلاق مدار و مردان و زنان باغیرت و عفیف گرفته است. البته در جامعهای که قانون جای خود را هنوز پیدا نکرده و در بسیاری از موارد قانون مشخصی وجود ندارد و گشت ارشاد بدون پشتوانه امنیتی خاص در جامعه سرگردان است و جای ضابط قضایی آموزشدیده خانم بین آمران به معروف و ناهیان از منکر کمرنگ است باید هم قورباغه ابوعطا بخواند و برهنگی و بی بند و باری در جامعه عرض اندام کند. البته در میان تمام این گلایهها حضور میدانی مردم و راه انداختن برنامههای عبادی و سفرههای افطار در پارکها و مراکز تفریحی و تداوم تذکر لسانی به گردشگران در ورودی اماکن تاریخی و تفریحی و فرودگاه و مراکز درمانی و… از اقدامات پیشگرانهای است که جای تقدیر دارد و نیازمند حمایت جدی مسؤولان امر در حوزههای فرهنگی و حضور موثرتر حافظان نظم و امنیت در اجتماع است. اما اینکه دلیل اصلی بروز این رفتارها و پر رنگ بودنش در برخی شهرها و اماکن چیست را از مردم میپرسیم و قضاوت را به خود مردم میسپاریم. آیا شادی فقط با بی حجابی و رقص مختلط و آواز از سر مستی و رفتار جنون آمیز و به خیابان کشاندن روابط حرام و نامشروع ایجاد میشود؟ یا چون تعریف دیگری از آن ندارید این صحنهها رقم میخورد؟